زمان تشییع رئیس‌جمهور در تهران و شهرستان‌ها اعلام شد تعطیلی کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تبریز فردا سه شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) واکنش کرملین به انقضای اختیارات زلنسکی در اوکراین تمامی دروس حوزه‌های علمیه کشور در روز سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور درباره‌ تعطیلی کشور، درپی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش + ویدئو پیام تسلیت شهردار مشهدمقدس به نماینده معزز ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه محترم مشهدمقدس قاضی‌زاه هاشمی: شهادت، پاداش خدمات آیت‌الله رئیسی بود با شهادت سیدابراهیم رئیسی، دوره ریاست‌جمهور بعدی چندساله خواهد بود؟ + ویدئو سرپرست استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد کدام رئیس‌جمهورهای ایران در دوران ریاست خود، به شهادت رسیدند؟ | رئیسی دومین رئیس‌جمهور شهید ایران تصویر تلخی دیگر از هلیکوپتر سوخته شده رئیس جمهور +عکس سرلشکر باقری: نیرو‌های مسلح همچون گذشته در کنار دولت خواهند بود پیام تسلیت فرمانده کل سپاه پاسداران در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیام تسلیت پادشاه و ولی‌عهد عربستان برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پوتین: درگذشت رئیسی یک تراژدی بزرگ برای ملت ایران است پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی درپی شهادت رئیس‌جمهور پیام تسلیت وزیر کشور در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه | وحیدی: خادم‌الرضای ملت مسیر مردم‌داری را پرتلاش پیمود پژمانفر: حجت الاسلام رئیسی همواره صدای مردم را می‌شنید و آماده خدمت بود
سرخط خبرها

تحقق «جهاد تبیین» با مشارکت همگانی

  • کد خبر: ۱۰۱۷۵۸
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
تحقق «جهاد تبیین» با مشارکت همگانی
هجمه‌های رسانه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی مدت هاست که وارد مرحله جدیدی شده و دشمنان ایران با به کارگیری همه ابزار‌های در اختیارشان تلاش می‌کنند تا علاوه بر اقدامات گذشته، واقعیت‌های گذشته و حال را هم تحریف کنند و به گونه دیگری نشان دهند. این موضوع سبب شد تا رهبر معظم انقلاب در دیدار‌های اخیرشان بر موضوع «جهاد تبیین» تأکید بیشتری کنند.

عرب هاشمی | شهرآرانیوز؛ گروه سیاست شهرآرا درادامه سلسله گزارش‌های خود درباره این موضوع، برای واکاوی بیشتر بیانات حضرت آیت ا..العظمی خامنه ای، نگاهی به اظهارات سه مقام عالی رتبه کشوری درباره جهاد دارد.

تحقق «جهاد تبیین» با مشارکت همگانی

همه ارکان نظام درباره جهاد تبیین وظیفه دوچندان دارند

حجت الاسلام محمدحسین موسی پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جهاد تبیین را وظیفه همگانی دانست و گفت: همه ارکان و اجزای نظام به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی درباره جهاد تبیین وظیفه دوچندان دارند.

در وضعیت کنونی که در رویارویی با هجمه سنگین تبلیغاتی روانی قرار داریم، باید با همه توان و ظرفیت وارد ساحت مقابله شویم و به این باور برسیم که توان ما به اندازه امکاناتمان نیست، بلکه به اندازه تلاش، توکل و توجه ما به ذات باری تعالی و به اندازه اخلاصی است که در کار‌ها از خود نشان می‌دهیم. اگر این طور باشد، فعالیت‌های ما با برکت می‌شود و ضریب دوچندان خواهد یافت و بازتاب، پژواک، عمق و دامنه تأثیرگذاری بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به انتظارات رهبر معظم انقلاب درباره مردمی شدن مراسم، بیان کرد: مردمی سازی یعنی حضور پرشور همه اقشار جامعه، جدا از سلایق سیاسی و جناحی در ارائه طرح و ایده و اجرای برنامه‌های مراسم و مناسبت ها.

با توجه به اینکه برای نیل به اهداف و ترسیم نقشه راه نیازمند بازنگری و تحول اساسی در برنامه ها، شیوه‌ها و ابزار‌های تبلیغی هستیم و همه ظرفیت‌ها و دستگاه‌های تبلیغی باید متناسب با وضعیت، همگامی کنند، برنامه تحول با توجه به اسناد بالادستی، منویات رهبر معظم انقلاب و ظرفیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حال تدوین است.

موسی پور جهاد تبیین را خنثی کننده تهاجم ترکیبی دشمن دانست و افزود: برنامه‌هایی که ما درباره جهاد تبیین می‌توانیم داشته باشیم، پاتکی است برای مقابله با جنگ ترکیبی که علیه ما آغاز شده است و وظیفه اصلی ما در این بخش استفاده از ابزار و زبان هنر در کنار تبلیغات سنتی است.

وی افزود: همه ارکان و اجزای نظام، به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی درباره جهاد تبیین وظیفه دوچندان دارند و صرف پرداخت شکلی و تبلیغی و طرح عنوان مکرر جهاد تبیین و فرصت سوزی به بهانه تبیین جهاد تبیین اثر مثبتی را به دنبال نخواهد داشت، بلکه عرصه اقدام در گفتار رهبر معظم انقلاب روشن است و دستگاه‌ها باید در ساحت اجرا مجاهدت کنند. حدود ۷۰درصد افراد جامعه ما دوران انقلاب اسلامی و پیش از آن را درک نکرده اند. با بحث و بررسی در جلسات هیئت اندیشه ورز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مقرر شد راویان انقلاب اسلامی مانند راهیان نور به روایتگری دوران انقلاب اسلامی بپردازند تا با پاسخ دهی مناسب و منطقی به ابهامات و شبهات، شاهد تبیین دستاورد‌های سترگ انقلاب اسلامی در اذهان جوانان باشیم.

جهاد تبیین، فریضه فوری و قطعی است

همچنین آیت ا... سیداحمد خاتمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و از اعضای فق‌های شورای نگهبان، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه ضرورت جهاد تبیین بیان کرد: در خط مقدم این جهاد، علما و بزرگانی هستند که تریبون در اختیار دارند و جهاد تبیین برای آن‌ها فریضه‌ای فوری و قطعی است.

وی با اشاره به آیات و روایات به تشریح مبانی قرآنی و روایی جهاد تبیین پرداخت و در ادامه مواردی مانند بزک کردن رژیم طاغوتی پهلوی و القای جدابودن دین از سیاست را تشریح کرد و افزود: ناامیدکردن مردم، القای دروغین بریدن مردم از اصل انقلاب اسلامی، کم رنگ نشان دادن جمهوریت نظام بعد از ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، القای دوری انقلاب اسلامی از آرمان‌های حضرت امام راحل و القای وابسته شدن جمهوری اسلامی به شرق، از مصادیقی است که لازم است در جهاد تبیین به آن‌ها توجه شود و با روشنگری صاحبان نفوذ کلام، نقشه دشمنان در این حوزه‌ها خنثی شود.

جوانان، مخاطبان جهاد تبیین

حجت الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نیز اظهار کرد: ازجمله مخاطبان جهاد تبیین، جوانان هستند که لازم است در این عرصه با امیدآفرینی، ایستادگی، توجه به آداب و ارزش‌های اخلاقی و تبلیغ مسائل دینی و فرهنگی بسترساز موفقیت در جهاد تبیین باشند. در جهاد تبیین نیز همانند دوران دفاع مقدس بار سنگین مقابله با تحریف دشمن، در مرحله نخست بر عهده جوانان است. انتظار می‌رود جوانان عزیز تحصیل کرده با تولید محتوا‌های اقناعی، نشر و بازنشر آن‌ها و همتاپروری در زمینه جهاد تبیین بتوانند پیروز میدان شوند و دشمن را عقب برانند و او را از کرده اش پشیمان کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بزرگ پرچم دار عرصه جهاد تبیین در عصر کنونی است، تصریح کرد: همه ما به نوبه خود باید در حوزه مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خویش، رهبر معظم انقلاب را در جهاد تبیین یاری کنیم، وگرنه در پیشگاه خدا مسئول خواهیم بود.

محمدحسنی با اشاره به کلیدواژه‌های جهاد تبیین به بررسی هرکدام از این موارد پرداخت و بیان کرد: فهم کلیدواژه ها، راه ورود به دنیای آن هاست و کار را برای فهم بهتر موضوع‌ها آسان‌تر می‌کند. جهاد یعنی بتوانیم دشمن را با همه توان به عقب برانیم و تبیین نیز به معنای روشنگری و پرده برداری از مسائلی است که برای مخاطب روشن نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->